Werkgroep 8

Nu naar buiten!

Door Springzaad

Deelnemers aan deze werkgroep gaan samen met enthousiaste leden van Springzaad aan de slag met natuur rond kasteel Groeneveld. Buiten ligt altijd materiaal voor het oprapen. Het enige wat je nodig hebt, is wat speelse verwondering en een vonkje van het kind in jezelf. Het gaat om doen en beleven op je eigen manier(en).

Deelnemers ervaren hoe het is om de wereld om ons heen creatief te ‘herscheppen’ door middel van eenvoudige Landart. Resultaat: een aantal ‘kunstwerken’ in het park rondom Groeneveld.

Na deelname kunt u meteen aan de slag met de kinderen op uw werk. Kinderen leren samen met u  te genieten van (het vormgeven aan) mooie dingen in hun eigen omgeving.

Springzaad is een stichting die zich inzet voor meer ruimte voor natuur en kinderen. Op allerlei locaties, zoals speelplaatsen, dagverblijven en schoolpleinen. Zij heeft zich in Nederland als een van de eersten hard gemaakt voor speelnatuur. De workshopleiders zijn ervaren ontwerpers/pedagogen/hoveniers. Meer over Springzaad vindt u op www.springzaad.nl