Werkgroep 3

Een groene buitenruimte

Door Willy Leufgen & Marianne van Lier, de grondleggers van speelnatuur in Nederland en medeoprichters van netwerk Springzaad

Hoe kun je meer ruimte scheppen voor natuur en kinderen in de directe omgeving van je school, kinderopvang of andere locatie waar kinderen spelen en leren?

Als opbrengst van deze interactieve werkgroep weten deelnemers hoe zij natuur nog effectiever kunnen inzetten t.b.v. de eigen werklocatie. Deelnemers gaan naar huis met handvatten om meteen een eerste of volgende groene stap te kunnen zetten.

Marianne van Lier en Willy Leufgen zijn veelzijdige pioniers in het ‘groene veld’. Ze zijn de grondleggers van speelnatuur in Nederland. Netwerk Springzaad werd mede door hen opgericht. Momenteel zetten ze zich o.a. in voor groene schoolpleinen en de opleiding Ecologisch Hovenier.

Wilt u meer weten? Kijk dan op www.stichtingoase.nl en www.groeneschoolpleinen.nl