Werkgroep 2

12+ en naar buiten: kans of onbegonnen werk?

Door Martin Hup, oprichter en directeur van natuurspeeltuin Het Woeste Westen in Amsterdam

‘In de pubertijd hebben jongeren geen interesse meer in de natuur. Ze zijn zelfs met geen stok naar buiten te krijgen.’ Een bekende uitspraak. Maar…is dat zo? Boeit natuur hen niet? Hebben ze misschien toch iets buiten te zoeken? Martin Hup gaat samen met de deelnemers op interactieve zoektocht naar antwoorden op deze vragen.

Martin Hup is oprichter en directeur van natuurspeeltuin Het Woeste Westen in Amsterdam en tevens vader van een 13-jarige puberzoon. Ook initiatiefnemer van de Avonturenclubs in Amsterdam en Utrecht. Daarvoor was hij werkzaam in de natuur- en milieu-educatie en werkte hij 10 jaar als docent biologie in het voortgezet onderwijs. Verder is hij regiocoordinator van Springzaad Amsterdam e.o.

Meer over de natuurspeeltuin vindt u op: www.woestewesten.nl