Logo Stichting Groene Pedagogiek

Uitnodiging themabijeenkomst 12 april 2018

Natuur als ontwikkelingsruimte

Laat het kind vrij spelen!

 

Door:                  Stichting Groene Pedagogiek

Voor:                  netwerkgroep Groene Pedagogen en geïnteresseerden

Wanneer:           donderdag 12 april 2018 van 12.30  – 18.00 uur

Waar:                 Theehuis Tuin van Noord, Joop Vervoornpad 1, 2316 EP Leiden

 

Programma:

12.30 – 13.00 uur    Ontvangst

13.00- 13.55 uur      Rondleiding door het park langs o.a. een natuurspeelplaats

13.55 – 14.00 uur    Start van het programma

14.00 – 15.00 uur    Interactieve lezing: Kind en vrij buitenspel

                                door Dr. Louise Berkhout, docent/onderzoeker Hogeschool Leiden

15.00 – 15.15 uur    Pauze

15.15 – 15.30 uur    Natuur als ontwikkelingsruimte volgens Herbert Renz-Polster en Gerald Huther

door Matthijs de Gruijter, oprichter en directeur natuur BSO Struin

15.30 – 16.50 uur    Twee ronde tafeldiscussies over het thema Natuur als ontwikkelingsruimte. Keuze                                         uit: 1 Directe ervaring via alle zintuigen, 2 Vrijheid, 3 Weerstand, 4 Verbondenheid

16.50 – 17.00 uur   Interactieve terugkoppeling, door langs de uitkomsten te lopen

17.00 – 18.00 uur   Napraten/netwerken met broodjes en een drankje

 

Meer details over het programma vindt u via deze link.

 

Kosten en Aanmelding:

Leden van Stichting Groene Pedagogiek: gratis, inbegrepen bij het lidmaatschap

Niet-leden:     € 55,-

Studenten:     € 25,- (maximaal aantal 8, op volgorde van aanmelding)

Aanmelding:  via het formulier op https://stichtinggroenepedagogiek.nl/aanmelden/

 

Zien we u op 12 april?

 

Hartelijke groet, namens Stichting Groene Pedagogiek

Ilse Vonder

 

Het is de missie van stichting Groene Pedagogiek om ieder kind in Nederland in contact te brengen met natuur in al haar verschijningsvormen, opdat deze deel gaat uitmaken van hun bestaan. Wij bevorderen en stimuleren kennis over een pedagogische grondhouding die zich richt op de relatie tussen kind en natuur. We richten ons op beleidsmakers, pedagogen, opleidingen, gezondheidswerk en de wetenschap.