Angelique van den Anker

Sinds 9 jaar ben ik de gelukkige directeur en eigenaar van het mooiste en beste kinderdagverblijf van Apeldoorn – KDV/ BSO de Hoepel (www.dehoepel.nl).

Missie van de Hoepel: De Hoepel wil kinderen vertrouwd maken met de natuur. De natuur is het begin van alles; voor lichaam en geest een onuitputtelijke bron van energie. Zij stelt nooit teleur, maar geeft rust, veerkracht en inspiratie. Daarom geen betere start dan een groene start!

De groene start voeren we door in de complete bedrijfsvoering, zoals de pedagogische visie (groene pedagogiek, natuurlijk en bewust opvoeden), maatschappelijke betrokkenheid (samenwerking met speciaal onderwijs en vrijwilligers), biologische voeding en gebruiksartikelen, duurzame inrichting van de locaties etc.

Met de Hoepel wil ik laten zien dat het mogelijk is om een gezond commercieel bedrijf te hebben met een hoge groene pedagogische kwaliteit en een duurzame en maatschappelijke betrokkenheid.

De visie van de Hoepel sluit naadloos aan bij de visie van de Stichting Groene Pedagogiek en ik ben dan ook vereerd om penningmeester van de stichting te zijn. Uiteindelijk gun ik ieder kind een liefdevolle en natuurlijke omgeving om in op te groeien. Door mijn praktische kennis en kunde in te zetten hoop ik dat we via de stichting veel opvoeders en begeleiders kunnen bereiken zodat Groene Pedagogiek de standaard zal gaan worden.

www.dehoepel.nl